דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניהול שירות לקוחות ומכירות בפייסבוק Social Crm - הלכה למעשה ! 

מאת    [ 06/11/2012 ]

מילים במאמר: 751   [ נצפה 2493 פעמים ]

הנחות יסוד :

פייסבוק מהווה ערוץ הפצה מרכזי ויעיל, עבור עסק המנהל מוקד שירות /שיווק ומכירות .

ניהול שירות לקוחות ממוקד ומנוטר היטב באמצעות Facebook עשוי לתת מענה מדויק וזמין, תוך אפשרות למנף קריאות שירות שטופלו כראוי - למכירות בפועל :

  • הפיכת קריאת שירות שנסגרה לשביעות רצון הלקוח - למכירת מוצר /שירות של העסק (cross sale  ) ,
  • זיהוי צורך /רצון  של לקוח,לרכישה / שדרוג/ מכירה של מוצר /שירות בתנאים מועדפים (up sale  )  

פרדיגמות מקובלות  בקרב אנשי העסקים (ולעיתים לא ממוקדות(   ….

  • זה מתחיל בזה : " כולם בפייסבוק אז גם אני (העסק ) צריך נוכחות שם " .
  • זה ממשיך באותו הקו : פרופיל /דף עסקי /קבוצה – לא משנה העיקר להיות שם ...שיהיה מושקע ,יפה ,מעוצב ....
  • מצד שני : אני משקיע זמן וכסף ותכלס ???  איך אני מודד את הערך של "להיות שם " במונחים כמותיים /כספיים  .
  • ומאותו הצד : יש לי המון לייקים אוקי ומה זה מביא לי ..חוץ מכאב ראש וגאוות יחידה (אולי ...) עם זה לא הולכים למכולת ...

 מה הדילמה -  

  • לעסק יש נוכחות בניו מדיה ובמקביל ממשיך לתחזק מוקד שירות / מכירה  טלפוני אנושי – בעלות מצטברת גבוהה ,שלא תמיד מניבה תוצאות /מחזירה את ההשקעה (במונחי איכות שירות ,פתרון בעיות ומכירות בפועל). 
  • לעסק יש נוכחות במספר ערוצי ניו מדיה שבהם מתנהל שיח חברתי מפוזר עם הלקוחות /לקוחות פוטנציאליים .
  • השיח העסקי לא  ממוקד  - כאשר ברור לכל שתחומי הליבה של כל עסק הם שירות ללקוח ,הפיכת לידים למכירות ושיווק המניב מכירות ולקוחות מרוצים .

אז מה אני מציעה פה - מהי חבילת השירות שלי  ?

  • לנצל את פייסבוק ככלי ניו-מדיה ו Social CRM  לניהול קשרי הלקוח באופן יעיל, מניב ,חסכוני ומהיר .

    • Facebook כערוץ הפצה מרכזי וטבעי ,שבו תנועת הלקוחות והמתעניינים מתקיים  בהיקף רחב ותדירות גבוהה.

אפליקציית ניהול שירות ומכירות ייעודית ,המותאמת לאופי וזמני השירות של העסקכTab  בעמוד העסקי .

  לאפליקציה נוספים :


    • מערכת מידע בענן (back office)  של האפליקציה ,האוספת את אינטראקציה של פניות / פתרונות / מענה מומחים ללקוחות ומתעניינים  ועוד
    • ניהול מרכזי  אנושי  (אדם אחד בלבד ) של שירות הלקוחות והמכירה ,מתוך עמודי העסק פייסבוק .

   זאת ועוד :

  • ניהול / ניתוב למומחים ולמוקד מקצועי מקביל / מענה , לכל פניה שנתקבלה במשך שעות השירות בקיר אפליקציית שירות הלקוחות.
  • ניטור פניות ושאלות עסקיות הנוצרות באינטראקציה אקראית על "קיר" העמוד העסקי ,והפיכתם לקריאות שירות /פוטנציאל מכירה באפליקציית השירות לקבלת מענה הולם ויצירת לידים פוטנציאליים לעסק .
  • הפקת דוחות וסטטיסטיקות ,שליפת הנתונים למסמכי אקסל , בתדירות שתידרש על ידי העסק .
  • מתן השירות למספר דפי עסק במקביל עבור עסק מסוים (מיועד לעסקים מבוזרים , מבנה ארגוני ייחודי ) .

 

חשוב   ! אינטראקציות השירות מול הלקוחות מתקיימת באזור "סטרילי – לא ויראלי" -בעמוד האפליקציה )לא בקיר העמוד העסקי ) ,לפיכך מידע לא הוגן , בשפה לא מכובדת לא יישמר ויצטבר לרעת מוניטין העסק .

 

למי השירות מתאים

  • לכל עסק בינוני / גדול המנהל מוקד שירות לקוחות ו/או מוקד מכירות - טלפוני אנושי מבוסס מוקדנים בעמדות מענה פיזיות .
  • עסק ששם לעצמו מטרה את השירות כערך עליון , ופתוח  להשתמש בערוץ הפצה נוסף או בלעדי ,יעיל וזמין כפייסבוק,

על מנת ליעל את מוקד השירות האנושי ,

לחסוך בעלויות כ"א, ולאפשר גישה ללקוחותיו בזמן וזמינות מידיים  ובכל  מקום .

 

איזה ערך העסק מקבל מהשירות המוצע

  • מתן שירות ,יעוץ ומכירה בסביבה הטבעית של הלקוחות – באינטרנט ברשת חברתית המובילה – פייסבוק .
  • חסכון בעלויות מוקדי שירות ומכירה (פחות כ"א , פחות מקום פיזי /עמדות טלפוניה , איכות וזמינות משוב גבוה ולא מוגבל ).
  • שירות זה יינתן  בטווח הזמן הקרוב ,בתצורה דומה בערוצי ניו-מדיה נוספים בהתאם לפרופיל השירות /המכירה של העסק -  על ידי גורם אנושי מרכז אחד ויחיד .
  • ניהול מרכזי של מספר עמודי עסק על ידי נציג אחד שהוא הגורם המטפל (Single Point Of contact  ) .
  • תיעוד ,סטטיסטיקה ודוחות פעילות מפולחים לפי סוג פניה ,שפה ועוד חתכים , זמינים בכל עת .
  • שמירה על  "קיר " עמוד עסקי נקי מטענות ,השתלחויות ושפה נמוכה .
  • ממשק למערכת CRM ארגונית מסורתית ,והרחבתה בניהול קשרי לקוחות חברתי Social CRM  .
  • מערכת  back office  עשירה במידע מפולח וזמין לעסקים שטרם רכשו מערכת CRM  ארגונית.

       

אני לרשותכם ,

         תיהנו ! 

דליה בן-דוד   |bendavid.dalia@gmail.com    |  052-3827225




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב